Belle & Sebastian - "The Boy With the Arab Strap"

 
 
 
Belle & Sebastian
“the boy with the arab strap”

En skiva som har gått på repeat de senaste veckorna är faktiskt en gammal goding från 1998, The Boy With the Arab Strap av Belle & Sebastian. Jag tycker att skivan överlag har (precis som de ofta har) mycket smakfulla melodier och en skön myskänsla rakt igenom. Vill man uppleva en renässans i musikväg så tycker jag absolut att man ska kolla upp denna skiva som är en skön kontrast till det mesta som produceras idag och dessutom från ett band som har inspirerat många av dagens stora musiker.

Skivan börjar starkt med låten “It Could Have Been a Brilliant Career” och fortsätter med “Sleep the Clock Around” (som är en av mina personliga favoriter).  

Jag tycker att ni ska värma er i vintermörkret med denna skiva och en kopp te. Den passar  perfekt i bakgrunden eller i lurarna påväg till jobbet och ger en skön stämning för dagen.

Lyssna på dessa först:

1.Sleep the Clock Around
2.It Could Have Been a Brilliant Career
3.Seymour Stein
4.Dirty Dream Number Two
5.Is It Wicked Not to Care?
6.A Space Boy Dream

Där fick jag nästan med hela albumet...det säger en del!

Bra skiva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0