Jonathan Johansson - Klagomuren

Jonathan Johansson
Jonathan Johansson har lyckats igen. Hans första skiva “En hand i himmelen” togs emot som en kritikersuccé och man blir inte förvånad över att även denna skiva blir omfamnad av kritikerna. Detta är en riktigt stark skiva, med starka melodier men framförallt med starka texter, texter som berör. Jonathan Johansson har alltid varit personlig och äkta men på något sätt så känns det som han har blivit ännu tydligare på denna platta. Något som jag reagerar på är att skivans produktion med synthar och ljudbild känns snäppet mer välarbetad än den tidigare skivan även om “En hand i himmelen”  var välproducerad. Det finns många starka låtar på den här skivan som till exempel “Centrum” och “Blommorna” som har både intressanta texter samtidigt som det musikaliska arrangemanget är slående. En annan personlig favorit är “Som om” där jag tycker att han har lyckats väldigt bra med ljudbilden. Skivan inleds starkt med ett intro som leder in till låten “Stockholm” som även den är riktigt stark. Har du inte köpt denna skiva än så tycker jag absolut att du ska göra det. (Någonstans har Jonathan Johansson lyckats med en renässans av det bästa från 80-talet i sann “ A Flock Of Seagulls” - anda) som ni förstår försöker jag alltså motivera alla electro intresserade att införskaffa vinylen och börja lyssna. Men det behövs inte, jag låter musiken få tala för sig själv. Du kommer inte att bli besviken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0